aakiree

Torsdag - städdag
Idag är det torsdag och jag tycker att det är den perfekta städdagen på hela veckan. Ioförsig går dammsugaren varm under veckan då Vera är en smulerska utan dess like.
Varje torsdag försöker jag renbädda, skrubba upp badrummet och förstås dammtorka, skura och dammsuga.
 Då är det liksom rent till helgen och förhoppningsvis kan jag lägga min tid på annat än att städa. Plockar gör jag ju varje dag, men av någon konstig anledning så är det oftast stökigt här ändå. Vill gärna skylla på de små, men både jag och Björn är riktiga latmaskar. Småbarnslivet med dålig sömn och en gubbe som jobbar en del övertid och skift gör så att jag helt enkelt inte orkar. Och just nu så får det vara helt okey. :)
 
Projekt planera Elsa och Veras gemensamma rum pågår och i planen ingår det att placera in en våningssäng, tapetsera om och att bygga en kojliknande historia i två våningar.
Ska bli spännande att se hur det går för de små att dela rum. Vera har nog inget emot det, men Elsa kan ju ha en del invändningar. Det skiljer ju 3 år emellan, så :)
 
Nu har jag tagit min korta paus, så nu blir det att återgå till städandet och sussande av barnen.
 
 
Familjen i karantän på nyår. så nyårsplanerna fick ställas in. Vera hade haft magsjuka.