aakiree

Uj! :P
Var hos Barnmorskan idag för att kolla upp varför mina händer och mage kliar så mycket. Hon frågade då i fall jag hade några känningar. Sa att jag trodde iaf att lite mer av slemproppen hade gått. Hon undrade då i fall jag ville att hon skulle kolla i fall jag hade öppnat mig och i sådana fall kunde hon göra en hinnsvepning.
I alla fall så när hon undersökte mig så började hon asflabba, jag började ju också skratta, för det var ju liksom aningens komiskt att ha en barnmorska som står och skrattar samtidigt som hon gör en undersökning. Hon måttar sedan med fingrarna och säger. "Erika, det är ju helt sjukt, du är ju öppen 4-5 cm!". Så någon slempropp finns då inte kvar. :)
Gick hem med uppmaningen att ringa till förlossningen så fort jag kände något "annat" än vad jag känt tidigare.
Nu är det ju så att det inte behöver betyda att någonting är på gång just idag, eller i morgon för den delen heller. Men det betyder ju att det händer grejjer iaf! :) Har haft lite rosaaktiga flytningar efteråt och tryckkänslan är betydligt större än tidigare.
 
Har sovit stor del av dagen, har ont i huvudet och är inte så där jättepigg. Kanske är ett tecken det också, men i vilket fall som helst har jag tänkt att lyssna på kroppen och ta det lugnt och vila. Vill ju orka med förlossningen när den väl är igång. :P
 
#1 - Cecilia

Oh så spännande! Jag har tänkt på dig hela tiden sen jag läste förra inlägget :D Lycka till än en gång!

#2 - Kicki

Åååh!! Hur knäppt det än låter så längtar jag till min förlossning, tycker att det är helt fantastiskt :D lycka till, så härligt :)

Svar: Jag tyckte Elsas förlossning var toppen. Jag skulle gärna göra om den hur många gånger som helst. :)
aakiree