aakiree

2014
Yeay! Vi klarade oss till 2014! Jag är visserligen beräknad den 11 Januari, men lite skönt kändes det allt på tolvslaget att bebisen fortfarande befann sig i magen!
 
Det händer inte så mycket på barnafödafronten. Har lite kraftigare sammandragningar och mer molvärk än tidigare. Känner även lite mer "tryck" nedåt. Den berömda slemproppen lossnar i omgångar och jag önskar väl att den kunde släppa helt och att bebis helt enkelt kände för att titta ut redan idag. Men så blir det nog inte.
Är kass i magen också, det sägs ju också vara ett tecken på att något i barnafödaväg är på gång, men å andra sidan kan man väl hitta tecken i allt som kroppen gör, bara för att man vill och kan.
 
Från och med idag har jag även tänkt att vara lite mer upprätt än tidigare dagar. Har nämligen tagit det extra lungt dagarna kring jul och nyår så att inte stress eller liknande ska starta upp någon förlossning. (Man kan säkert inte påverka sånt, men var ju definitivt värt ett försök och det funkade ju!)
 
Idag har vi bara varit hemma och pjottat på. Tvättat, plockat, sorterat. Tagit bort julen, förrutom en adventsljusstake i köket och sen har vi rengjort och rensat både kyl och frys. Känns gode skönt att ha det gjort. En sak mindre att tänka på nu när bebis ska komma. Har även hunnit sova ett par omgångar, det är skitsvårt att hålla sig vaken. Och på nått sätt så vill jag ju som vara utvilad i fall nått skulle sätta igång.
 

Elsa har vänt totalt på dygnet och är fortfarande uppe och härjar. Jag försöker proppa henne full med mat så att hon ska bli lite dåsig, men icket. Hon är piggare än både mig och Björn. Ioförsig kanske aningens gnälligare.
 Hade det inte varit för att jag ska till BM för att kolla upp så att det inte är något dåligt som gör så att jag håller på att klia sönder magen och händerna, så skulle säkert hela familjen sova till 10-11-tiden i morgon. Eller Björn och Elsa lär väl göra det... Hon måste ju dock upp tidgiare på morgonen för att vänja om sig till normal dygnsrytmn igen så kanske hon får kliva upp vid 9-tiden istället?