aakiree

Vecka 34+2
Oh! Jag tror att jag börjar komma igång med bloggandet igen :) En vecka sedan jag skrev sist och det är ju rätt ofta om man ser till det senaste årets inläggsfrekvens! Eller hur?
 
Jag har njutit av att må gode bra den här veckan! Är ju som mer som ett stelopererat kylskåp när det kommer till rörlighet, men annars mår jag bättre än på länge.
Magen växer, knoddisen sparkar, halsbrännan irriterar och illamåendet har minskat. Däremot kissnödigheten når nya höjder! Känns som att det är det enda jag gör. Kliver upp, kissar. Är jättetörstig, dricker MASSOR med vatten. Kissar , dricker vatten. osv.
 
Den där BBväskan har jag fortfarande inte packat, men igår fick jag ett il och tog fram papper och penna. På pappret hade jag storslagna planer att skriva en lista på vad jag ska packa, så har jag åtminstone det. Pappret och pennan ligger fortfarande kvar i sovrummet och jag har inte skrivit någonting alls på den. Inte ens ett litet streck. Inte ens ett klotter. INGENTING! Varför ska det vara så himla svårt att få tummen ur det berömda?
I vilket fall som helst kommer ju ungen ut. Jag behöver ju knappast ha med mig en massa kläder för att fixa den delen. Men det är ju smidigt i fall man kan få med sig lite grejjer så slipper Björn åka hem och hämta, som förra gången. Det viktigaste är kameran. Den är väskan med studioutrustningen. Och på tal om det har jag inte tagit några bilder på Elsa heller. Rackarns jag. Fast jag kan ju åtminstone vara nöjd över att jag vilar som jag ska!
 
I söndags julpyntade vi och vi bryter lite tradioner genom att plocka in granen redan nu. Plastgranen alltså. Elsa har en egen som hon fick köpa pynt till. Granen är nu väldigt rosa. Och glittrig. Det mest faschinerande var när vi öppnade kartonen med julpynt. Då säger hon: "Mamma, jag vill ha Ängry Bööööördskulan!". Jag tänkte först att hon såg att det fanns en sån, men näe, den låg längst ned i kartonen och tydligen kommer hon ihåg från förra julen att vi har en sån! :) Vet faktiskt inte varför jag är så faschinerad av att hon kommer ihåg förra julen, men det känns som att när man är ett litet barn så är ett år SÅ himla lång tid. För oss vuxna går ett år hur snabbt som helst.
 
Btw så har Elsa kommit i något slags gnällläge. Jag misstänker att det är tandsprickning, för hon säger att det gör ont när vi borstar tänderna, längst in vid hörntänderna. Men då kommer jag som ändå ihåg lite svagt att tandsköterskan vi träffade när Elsa var på kontroll sa att alla tänderna hade kommit? I vilket fall som helst är det bara att hålla ut. Vi vuxna får se till att ha lite tålamod och Elsa får helt enkelt vara den 3åring hon är.
 
Nåväl nåväl. Något vidare vettigt har jag väl inte att skriva, men jag har ju iaf tagit mig till datorn och uppdaterat lite iaf. Nu ska jag ta och bädda sängen, sen får vi se vad dagen har att erbjuda!
 
 
#1 - Kicki

Tror att det är några jättehörntänder som kommer kring 3årsåldern, Minna har också klagat på ajaj längst in när man borstar och varit grinig. Nog för att hon oftast är mer eller mindre grinig men ;)