aakiree

RUL
Eftersom att jag är segast i världen eller helt enkelt inte har pallat att sitta framför datorn och bloggat så får det bli lite förskjutna inlägg.
 
Mår piss och blä och är sjukskriven 50% på grund av stress, oro, sammandragningar, illamående och foglossning. Yeay, hurra eller hur var det nu var? Hade även högt blodtryck förra veckan, men det har jag lyckats vila ned. :P
Jag är helt slut efter 4 timmars arbete och idag sov jag i 3 timmar innan jag hämtade hem Elsa från förskolan. Bättre att sova än att kräkas, definitivt!
 
Om vi då ska återgå till själva rubriken, RUL, eller rutinultraljudet om vi ska vara precisa. Jag var inte alls lika nervös som inför Elsas ultraljud. Mycket berodde det nog på att jag redan har fått se lillknoddisen ett par gånger innan och visste att det faktiskt var en bebis och ingen klump som låg där inne. Det var ju som "slutbesiktningen" på lillknoddisens hjärna och faktiskt så kunde man inte ens se att det hade varit någon vätskeansamling där överhuvudtaget. Allt såg bra ut och även denna lilla krabat var blyg och ville inte visa upp sig så mycket för oss. Så det blir en överaskning om det blir en Ailie-Jen eller om den blir en Alien.
Var svårt att få till en bra profilbild då lillknoddisen tryckte sig mot moderkakan och hela tiden vände bort ansiktet. :P Men här är iaf den lilla sparkande krabaten:
 
 
I övrigt så har jag halsbränna, känner av sparkarna och har som jag skrev tidigare en hel del sammandragningar.
Har passerat 50% av graviditeten och är nu i vecka 20+2 (vecka 21).
Nu är det typ bara hälften kvar!
Sitter även och funderar på hur jag ska söka ledigt inför själva nedkomsten. Med Elsa blev det ju så att jag sökte ledigt två veckor innan bf. Jag hann ju aldrig med det utan Elsa bestämde ju sig att komma ut aningens tidigare, så jag är lite rädd att det blir samma med den här knodden. Så då tänkte jag söka semester så att jag är ledig hela julen. Alternativt att jag tar föräldradagar även då. Vi får se :P