aakiree

Snart!
Snart fyller Elsa två år! Det är ju helt sjukt så fort tiden går!  Och vad mycket det händer på två år. Nyss var hon en liten liten bebis och nu är hon ett litet barn som kan göra sig förstådd. Hon har börjat på förskolan och verkar trivas bra. Hon somnar i vagnen direkt efter lunchen och jag förstår inte alls hur pedagogerna gör! :)
 
Nåväl nåväl. I några dagar har hon varit febrig och haft väldigt ont i magen. I morse var hon feberfri så jag hoppas verkligen att hon inte behöver vara sjuk idag.
 
Jag bloggar inte speciellt mycket längre. Eller jag bloggar i princip inte längre och det beror mest på tidsbrist. Jag har ju så många andra saker att göra att jag inte riktigt hittar tiden till att sitta framför datorn hemma längre. Att sedan datorn är smått trasig gör väl kanske inte saken bättre. Den funkar ibland :S
 
Allt annat verkar gå sönder hos oss. Digitalboxen, Boxeeboxen och datorn började ge upp ungefär samtidigt. Jag väntar bara på nästa bakslag och det verkar som att bakslaget har satt sig i huset denna gång.
För någon vecka sedan började jag känna jordlukt i köket, när hallen. Jag städade och städade och städade och tänkte att Elsa kanske har gömt nått gammalt äpple i någon kökslåda eller under köksbänken. Men icket! Istället kunde jag lokalisera lukten till strömbrytarna i köket.
Pappa och Björn gick upp på vinden och precis som jag misstänkte har det läkt in vatten genom taket och sågspånet har blivit fuktigt. Crapelicracrap. Det verkar som att vattnet har kommit in genom två spikar som inte varit täta på taket. Mest troligt har det hänt när det har regnat väldigt väldigt mycket. Så som det ser ut så är det lätt fixat. Vi hoppas iaf på det :)
 
Elsa fyller ju som sagt år snart. Med snart så menar jag ungefär två veckor. Då jag fått veta att en önskelista kan vara bra så täntke jag tillverka en sådan nu:
 
Duplo/Lego
Pussel
Pyssel - Typ paljetter, glitter och sånt!
Pengar - Ho
Pärlor
Filmer
Overall
Trämat - Låtsatmat helt enkelt!
PlayDoh/Trolldegsprylar
Tillbehör till hennes BobbyCar -
Fyller vä på när vi kommer på mer :)