aakiree

Fågelmat
När vi köpte huset fanns det uppsatt en fågelmatare på gården. Den var alldeles överöst av solrosfrön. Mest troligt så var det så att tanten som vi köpte huset av ville se till så att fåglarna hade ordentligt med mat när hon flyttade.
Jag tycker fåglar är söta, men rätt äckliga. Dels kan det ju bero på att jag blivit bajsad på hela tre gånger (av måsar), men sen så är jag lite rädd för att fågelmat och sånt ska medföra att det kommer en massa skadedjur. Och förstås fågelinfluensan. :P Så därför åkte den där fågelmataren rakt ned i soptunnan så fort som det bara gick när vi köpte huset!

Björn har dock tjatat på mig att vi borde sätta upp en fågelmatare precis utanför Elsas fönster. Så tillslut så gav jag med mig. Klart att ungen ska få se på pippifåglar. De är ju rätt fina att se på och det är ju trevligt att mata djur, så varför inte liksom?

Nu hänger fågelmataren där och lockar till sig fåglar. Och Elsa står på sin lilla kökssoffa och tittar ut och säger pip pip och ler och vinkar till de små söta fåglarna. Det är sådana gånger jag funderar på varför jag ska vara så enormt envis. Tur att jag kan ändra mig iaf! :)




#1 - Gunilla

Så roligt för Elsa att få se på fåglarna på så nära håll, man är ju inte sämre än att man kan ändra sig om det behövs :)