aakiree

Här ekar det tomt!
Nu var det ett tag sedan jag skrev sist. Har egentligen hänt mycket som är värt att skriva om, men den berömda tiden har lyst med sin frånvaro.
Just nu har brorsan kommit hem från Indien/Nepal och det är så himla kul att få ha honom hemma igen!
Elsa växer och utvecklas och lär sig nya saker varje dag.
Snön håller på att tina bort. Min blommor/växter tinar fram och SNART är det sommar!

Jo och så var det så att jag har satt plåster på mina tuttar för att få Elsa att sluta amma. Tro det eller ej, men det verkar då som att det fungerar. Hon snuttar lite på nätterna, men annars så har hon bara efterfrågat att få amma vid ett tillfälle idag.
Igår vaknade jag av att hon skulle montera dit plåster på tuttarna och sen så strök hon mig på kinden och sa. "Ooojdå, Mamma! ooojdååå."
Mitt mammahjärta liksom smälter iväg till en stor pöl. Sen så hinner jag få dåligt samvete. Men de där "dåligt-samvete-tankarna" de försöker jag med all min kraft att slå bort så fort jag bara kan. Annars är det stört omöjligt att sluta amma. Iaf för mig! :)

Björns projekt med att få en 1½åring att börja med napp, går så där. Men det funkar till viss del iaf. :P Här är Elsa med sina nya blåa stövlar (jag vill ha likadana) och hennes nya kappa (vill även ha en likadan sådan) och hennes pappas gamla mössa! (en sån behöver jag inte ha)