aakiree

Mat - Typ lasagne
Jag är verkligen urdålig på att ta vara på mat som blir över. Jag sparar förstås på den i kylskåpet i fina små matburkar från IKEA, men i ärlighetens namn så händer det nog mer ofta att jag slänger bort maten för att den blivit för dålig än att jag hinner äta upp den. Jag tycker inte om att slänga mat egentligen, speciellt inte om det är kött inblandat. Det känns så sjukt att ett stackars djur har fått offrat livet och så orkar jag inte ens äta upp en stackars liten rest.
Igår gjorde vi köttfärssås. Det blev typ massor över. Idag förvandlades det till en lasagne. Fast utan lasagneplattor, det blev makaroner istället och det funkade också. Och snabbt gick det!
Jag vet inte vars jag fick kraft och ork ifrån, men jag gjorde också köttsoppa med klimp och så en äppelkaka. Det blev smarrigt. Vi åkte till mina svärföräldrar och bjöd på soppan, i utbyte fick vi trevligt sällskap! :)


Nu sitter jag här framför datorn och kollar på en massa olika overaller till Elsa. Rosa eller blått verkar många overalltillverkare vilja att jag ska välja på. TUR att det ändå finns andra tillverkare som insett att det är kul med andra färger! :)
Nu borde jag gå och diska i köket, för det ser ut som att jag har lagat mat där idag och sedan fullkomligt skitit i att plocka bort. Ja, jag borde gå och diska, men jag tänkte nog sova istället och sedan ta undan allt i morrn innan vi åker iväg på kyrkcenter för lite sångstund.
#1 - Gunilla

Tack för god mat och trevligt sällskap , I går pratade vi faktiskt om att vi längtade efter köttsoppa och vilken tur vi hade som blev bjudna på det idag. God mat en regnruskig dag som denna .

Nu ska jag pallra mig i säng , gonatt!

#2 - Cissi

Åh, vad du är duktig :):) Fasen vad gott med köttsoppa :):)

#3 - sandra

Jag fryser in maten som blir över. Eftersom min sambo jobbar borta så kommer det väldigt många gånger som jag inte ids laga mat. De gånger jag har gjort tex köttfärsås, så fryser jag ner de. Sen kan jag lätt plocka fram på morgon så har jag och lillkillen både lunch och middag. Det är ju änkelt att bara koka lite spagetti till.

Sen brukar jag ibland (om det går) Sätt maten i iskuber. Du vet sådanna som man fryser vatten i. Tex köttfärsås, korvstroganoff (bara skär i bitar innan) ja och andra liknande maträtter. Sen sätter jag kuberna i en påse och skriver vad det är för mat. Klart! Nu har lillkillen mat färdigt. Så de gånger jag inte ids äta annat än gröt till lunch, eller vi ska äta sådan mat som inte är lämpligt för honom, så kan jag lätt ta fram några kuber och koka ev, potatis el. pasta till.

Ganska smart :)

#4 - Babydjungeln Go live - 9 oktober 2011

tycker inte du hörs urdårlig ut, och det ser gott ut också ;)