aakiree

Lyx!
Tänk, att jag skulle tycka att det skulle vara lyxigt att få sova mitt på dagen? 2,5 timmar god god gooood sömn fick jag idag på eftermiddagen när Björn kom hem från jobbet. Jag är fortfarande trött, men jag kan säga att de där timmarna med sömn gjorde underverk för både kropp och själ! :)
Nu sover "marodörskan".
Det märks när man inte varit och träffat andra barn, hon blir liksom väldigt rastlös och uttråkad. Familjens Hus tjatar jag om mycket, men det är bara för att det är så himla bra. Det är lite synd att de bara har öppet mån-ons. Men, men det är bara att gilla läget! I morgon har vi iaf planerat att gå på Kyrkcenter och leka lite där! Blir ett perfekt avslut på "arbetsveckan".

Jå, jag har modifierat bärselegrejjen jag sydde lite grann. Jag gjorde lite extra stoppning till axelremmarna då jag tror att det blir skönare att bära. Jag tycker det blev stor skillnad! Sydde bara dit två bitar med liggunderlag som jag hade klätt in med tyg. Liggnderlag är underskattat som material! :)
Det blir nog mer modifieringar när jag får tid. Bland annat "huvan" som man har när barnet somnar ska jag göra om. Om jag gör någon fler sele så kommer jag att göra "svängda" axelremmar istället för raka. Sedan tror jag att själva midjebältet kommer att bli bredare. Fickan måste jag göra större och jag hade även planer på att göra en dold ficka där man kan stoppa in själva "sovhuvan" i fall man inte vill ha den framme.
Jag är otroligt nöjd med själva selen. Elsa trivs superbra i den och man kan bära i flera timmar utan att det skaver och gör ont. Det kommer nog ta ett tag innan jag har listat ut exakt hur jag ska göra för att få i Elsa i selen utan hjälp. :)
Igår var jag iväg och köpte lite spännen och sånt på Sportringen. Jag tror att det är lite kraftigare kvalitet än de på syaffären. Jag har lite mörklila tyg som jag tror jag ska använda om jag ska sy en till sele. Måste dock även ha lite tjockare tyg i fall jag ska sy en sele, så jag ska nog kika i fall det finns något bra tyg på syaffären någon dag.
Är lite sugen på att sy en sele med utbytbara tygpaneler. Lite som en meitai. Så att man kan matcha kläderna eller bara ändra färg/mönster efter humör. Måste klura på hur jag ska göra det i fall jag ska ha en ficka. Alternativet är ju förstås att jag syr en sele utan ficka. Det går ju det också :)


Elsa testar selen första gången. Hon satt lite långt upp, men den funkade iaf. Axelbanden är inte "extrastoppade" på bilden.