aakiree

Ekooo, ekooo
Just nu inträffar något väldigt ovanligt. Jag är ensammen hemma. Ingen PapaBear, ingen Elsa. Det är bara jag och dammråttorna. Elsas farfar slutade tidigt idag så då kom han förbi och hämtade Elsa så att hon får vara i Jävre idag.
Det är bra träning för mig, för Elsa och framför allt är det bra träning i att minska ned på amningen. Det går bra ändå måste jag säga, hon snuttar ibland under dagen, på nätterna får hon härja fritt.
Vi samsover, jag har övergett tanken på att Elsa ska sova i eget rum för längesen. Elsas spjälsäng står bredvid vår säng och fungerar mest som förvaring och som fallskydd.
Någongång ska Elsa sova i sitt eget rum, men inte så länge som jag ammar på nätterna. Och tittar jag på vilken tid det har tagit att gå från helammande till delammande så lär det väl ta ett par månader till att sluta att nattamma. Hennes behov, hennes takt. Ibland vill jag slita mitt hår, då känner jag mig enormt less, men samtidigt så är det så kort del av livet. Jag kan nog stå ut en månad eller två extra. Dessutom tror jag att amningen är ett ypperligt tillfälle för Elsa att tanka närhet nu när jag har börjat jobba och rutinerna i hennes vardag har förändrats.

Nåväl nåväl, nu ska jag fundera på vad jag ska göra när jag har ett helt hus för mig själv. Jag är lite sugen på att göra klart lite julklappar, så om jag har tillräckligt mycket material så blir det nog pysselverkstad här hemma. :)

När PapaBear kommer hem från jobbet så ska vi åka till Acticc och träna, TILLSAMMANS!  Det hör till ovanligheterna, det vill jag lova :)


Det kom en massa snö nyss, nen nu är den typ borta. Lilla Bubblan fick sig ett mysigt snötäcke, men jag tror nog att vi passar på att köra in den i garaget nu när den är framtinad igen så att den får stå varmt och gott under vintern.
#1 - Mamma

Så skönt att få lite egentid, den är dyrbar när man är småbarnsförälder!