aakiree

Mammafika, kaffe och sånt
Idag blir det att åka in till stan och gå på mammafika. Förhoppningsvis så kommer det lite folk så att man inte blir själv. Förra gången var vi 6 pers. 3 Mammor och 3 preggos, så då slapp jag fika ensammen :)
Jag ska även försöka passa på och se om jag kanske kan hitta nån julklapp till Björn. Han har nämligen bestämt vilken julklapp han ska köpa till mig. Så då måste jag ju börja spana efter vilken julklapp jag ska köpa åt honom. :) Jag tycker väl kanske att han inte behöver köpa någon julklapp åt mig då det kommer att bli lite annorlunda med ekonomin nu när jag ska vara föräldraledig. Men jag vet att han bara köper saker som jag egentligen behöver, men aldrig skulle unna mig själv. Typ ytterkläder, skor och sånt där tråkigt.

Jag har stenkoll på våra pengar, betalar helst räkningarna när de kommer i brevlådan. Gör upp budgetar och har automatiska överföringar till sparkonton. Jag gillar att ha en buffert så att man inte sitter i skiten i fall något skulle hända. Jag skyller på mitt kontrollbehov. Blir det så att man får mindre lön någon månad, ja då får jag panik. Då måste jag sitta och göra nya uträkningar, så att jag får kontroll. Så att jag vet att vi "klarar oss". Jag vet att jag kommer att ha det lite jobbigt nu en period  i min besatthet av kontroll på pengar då föräldrapengen kommer innebära att "lönen" blir lägre. Men det är bara att gilla läget :)

I morgon ska vi på BVC för kontroll. Det ska bli enormt spännande att höra om hur lång hon har blivit sedan hon föddes!