aakiree

Klagomur...

Idag ska jag beklaga mig:

- Jag har sjukt ont i fogarna och efter en arbetsdag känns det som att jag ska sprängas i två delar.
- Arbetsstolen på jobbet är inte skön, inte någon annan stol heller.
- Jag har spytt 5 gånger.
- Jag är otroligt trött.
- Jag har tappat intresset för att engagera mig i saker och ting, jag bryr mig om skitsaker och jag har ett riktigt ursurselt humör.
- Jag får fortfarande höra kommentarer om min gång på jobbet och jag hör hur folk skämtar bakom ryggen på mig. Jag är gravid, inte döv. Puckon!
- Har äckelpäckelhalsbränna från yttre rymden.
- Pollen från björk har invaderat min stackars näsa som redan är gravidtäppt.
- Att vara gravid är en plåga.
- Jag får märken på kroppen efter kläderna och underkläderna. Det gör ont. Jag sväller.


På plussidan så står följande:

- Jag har ett fantastiskt jobb som låter mig vara flexibel med mina arbetstider när jag mår så här kasst.
- Min sambo är bäst. Nyss kom han in med lite samarin, fastän jag inte ens bett om det. Han hämtade iskall pärondricka när jag var supertörstig i soffan. Han är mitt allt.
- Jag kan nästan se att jag har fått en liten kula på magen nu. Och jag kan se framifrån att det inte är en tjockmage utan en gravidmage. Vilken lycka! :P Jag har extremt svårt att förstå att jag är gravid.
- Extra UL på onsdag. Ska bli spännande. Är inte lika nervös.
- När jag sitter framåtlutad känner jag mer buffar än vanligt. Spännande!
- När jag stått ut i 9 månader så kommer belöningen ut. Vårt barn. Vårt nya liv. Jag vill knappt tänka på förlossningen, inte för att jag är rädd utan för att jag är bombsäker på att det kommer att gå superbra. Jag kommer inte tveka en sekund på att använda bedövningsmetoder. Kom på idag på jobbet att det faktiskt inte alls är långt borta. Shit, tiden går så långsamt fast samtidigt så snabbt...
- Har inte gått upp något i vikt än så länge.
- Foglossningsbältet ger stadga och stabilitet. Hjälper dock inte speciellt mycket mot smärtan. Utan bältet klarar jag mig inte dock.
- Alvedon och allergimediciner är räddare i nöden, för att inte tala om mitt kära bricanyl. Vad skulle mina lungor göra utan astmamedicin?


Kikade lite gamla bildmappar och hittade en bild jag tagit på lite körsbär. Oj så gott det är!