aakiree

Blåbärssoppa
Sitter och dricker lite blåbärssoppa till frukost. Riktigt mumsigt är det! Har även köpt sån där frukostvälling, vilket är något som jag inte har smakat men hoppas på är gott. Någon dag blir det att prova. Har blivit så viktigt med frukost nuförtiden. :P

Idag är jag helt oväntat ledig. Tror det har att göra med nästkommande helg då jag normalt sett har ledig tre dagar, men denna gång har jag ledigt fyra dagar i rad. Egentligen borde jag kanske ha haft fem dagar i rad, men då skulle det nog inte gå ihop med våra arbtetsscheman på jobbet eller nåt? Jag har inte en aning egentligen, men det är ju trevligt att spekulera på morgonkvisten. Får se vad vi hittar på under påsken. Hanna kommer hem från Ume/Stockholm så då blir det att fira henne för att hon fyller år och kanske lite möhippeaktig aktivitet.

Vad händer idag då? Inte något inplanerat alls. Som vanligt på lediga dagar så kan det ju alltid vara bra att städa lite. Björn har varit så duktigt att göra klart de små detaljerna som är kvar på husrenoveringen. Eller det finns ju fortfarande kvar saker att göra, men han håller på. Det blir ju lite smutsigt när man jobbar, så en draksugare behövs ju alltid!

Är som alla andra sjukt less på snön. När man hör om att folk kan se gräsmattan nere i södra sverige och till och med asfalten så kan man ju inte låta bli att fundera över varför man bor så långt norr ut.
Här är det mer snö än någonsin. Igår snöade det. Hade det varit i stockholm så hade det varit stora rubriker i någon blaskig kvällstidning. Här blir folk lite sura och irriterade, men tar sig ändå till jobbet och ut från gården trots nytillverkade snövallar från plogbilen på typ 70 cm. Problemet är ju att man inte vet vars man ska stoppa all snö? Gården är ju överfull. :P