aakiree

Första jobbdagen gick bra!
Första jobbdagen sen jag blev sjukskriven pga njurarna och det gick galant! Visst jag hade ont, men jag tog det lungt och stressade inte. Jag tog allting i min egen takt.
Det känns fantastiskt att både kunna jobba och få gå hem 2 timmar tidigare än vanligt. Jag hade verkligen inte orkat med mer än 6 timmar. Jag tror att det är mest hälsosamt både för mig och för bebisen att få jobba utefter förmåga. Annars tror jag lätt att kroppen reagerar med att låsa sig helt. Dvs ge mig illamående med kräkningar och kraftigare foglossningssmärtor.

Det känns som att jag skriver samma sak dagarna i ända, och det kanske jag gör. Men det är ju kul att ha kvar sen om några år för att se hur jag mådde under graviditeten. Annars kanske jag kommer på att denna knoddisen ska få sig ett syskon utan att tänka på hur en graviditet kan se ut. Man glömmer så fort!

Har köpt en present till älsklingen. Dvs ett nytt par jeans. Hoppas de passar, han är rätt kräsen när det kommer till just jeans så vi får väl se om dessa duger. :P Jag tycker dock själv att de var snygga, så han får behålla dom oavsett vad han tycker om dom, bara de passar i storlek.

Jag ska försöka få i mig lite mat, har blivit 3 små yoghurtar i dag. Har inte fått i mig nått annat. Jo, en 33cl coca cola. Kändes som att kroppen behövde lite mer näring än så under en hel dag. Ska försöka tvinga i mig lite mat snart igen hade jag tänkt. Blir nog en till yoghurt. Sedan ska jag lägga mig ned och vila. Har börjat få så mycket sammandragningar och det där hemska trycket nedåt verkar inte vilja ge med sig. Jag får gå jättelångsamt annars känns det jätteobehagligt. Jag har försökt att googla och tydligen så kan det kännas så utan att det är onormalt. Hoppas de uppgifterna stämmer :P
#1 - Anna Samuelsson

Jag hade också sådana känningar, blir ju att bebis kommer vandra mer neråt nu mot slutet. Jag hade ju dagarna innan förlossningen ett jätte tryck neråt, men de var ju bara typ nån dag innan Leo kom

#2 - Nadia

Jag har också sådär, att det liksom pressar nedåt! :S Enligt min bm så kan det vara så, känns fan som om ett bowlingklot försöker pressa sig ut ibland men jag tror det är helt ok bara det inte blir för ofta, för länge och liksom regelbundet för som jag förstod det så kan det vara tecken på att något är på G! Då har hon ju dock uttalat sig efter min vecka och min kropp så se mig inte som om jag har någon koll, EGENTLIGEN! ;D