aakiree

Påskmiddag på vårt eget vis
Efter byggdamm och papperstallrikar saknade vi lite egentid. Jag lagade därför middag åt Björn. Det hela blev en inspiration ifrån den oerhört trevliga middagen vi blev bjuda på av familjen Lockby-Elvhäger. Gremolata ska det vara!


Blev en supermumsig sallad på bladspenat, pärltomater, rödlök,  avocado och cashewnötter.
Som tillbehör gjorde jag en gremolata (min bestod av limeskal, pressad limejuice, vitlök, salt, olivolja och persilja) Ett oerhört gott och fräscht tillbehör som ger maten det där lilla extra.
Gjorde sedan hasselbackspotatis med ströbröd! Mums!
Tillsist stekte jag köttet. Det blev helt perfekt! Gillar när det står på förpackningen hur många minuter man ska steka. Jag är annars totalt värdelös på att steka kött...



Till maten drack vi inte vin, men jul- eller förlåt påsk-must! Muums filibaba!
#1 - Linda

Åh fy tusan va hungri ja blev nu!!

#2 - Ida

Linda skvallrade om matbilder så jag var juh bara tvungen att gå in å titta.. Mums va smarrigt det där såg ut :D

#3 - Mamma

Det här låter ju så spännande att vi skulle vilja smaka någon gång!