aakiree

Thailand!
Jepp, just nu cirkulerar mina tankar enbart kring Thailand!  Jag är så enormt sugen på att åka, men min resfeber gör så att jag blir jättehispig. Detta resulterar förstås i att mitt kontrollbehov fördubblas minst 31 gånger, vilket resulterat i inköp av diverse reseböcker samt sjuhundrafemtioen favoritsidor som handlar om Thailand på nätet. Hela min vakna tid läser jag och studerar landet i minsta detalj, sett ur en guidboksperspektiv. Att jag dessutom sitter och pluggar thai resterande timmar gör inte det hela mindre överdrivet. Tyvärr så är det så här jag funkar om jag måste flyga flygplan. Att jag dessutom inte ska vara hemma med MIN familj under julen gör saken ännu jobbigare. Dock så får jag spendera julen med Björn och hans familj, de får helt enkelt duga..:)
Idag mår jag pyton, har feber och har tyvärr vänt magen ut och in ett par gånger. Problemet blir då att jag har extra mycket tid till att fundera över Thailand.

Reseplaneringen ser idagsläget ut som följande:
- Vi börjar våran resa från Luleå flygplats där ett plan kommer att flyga oss ned till Arlanda. Där kommer vi att byta plan som har sin destination i Helsingfors. Självklart så kommer vi att byta plan också där... Förhoppnigsvis så blir det inget mer byte eller någon mer landning förräns vi är i Thailand...
- De första dagarna kommer vi att spendera i världens varmaste huvudstad, Bangkok. Dels för att acklimatisera oss temperaturmässigt, men även för att vila och ta in allt nytt.
- Sedan så åker vi till Hua Hin, förmodligen med tåg....
- Här i mitten så vet vi inte riktigt vart vi befinner oss, förmodligen någonstans mellan Hua Hin och Koh Samui som är våran sista destination.

Vart ska vi fira jul? Ingen aning, vi kanske till och med blir hemlösa.:P

En sak är säker, jag ska inhandla kuddfodral!