aakiree

Vecka 33+2
Min hjärna är tillbaka!!! JAG KAN TÄNKA IGEN! (Eller nu är min hjärna mer preggobrain än helt bortkopplad! :) )
Jag är så oerhört tacksam över att det finns sjukvård och mediciner och att järndroppet har hjälpt. Jag kan sitta och stå upp utan att svimma! It's amazing! Däremot har jag provat på att gå på Skyltsöndag med Elsa, Mamma och syrran och det var ju kanske inte det smartaste. Mådde inte alls bra, men jag kände mig så lycklig iaf. Jag fick se lite människor, kolla på klonade tomtar, fika lite fika, umgås, prata... Tillslut så var det bara att åka därifrån. Men iaf; jag provade och det gick ändå ganska bra!!! För mig är det viktigaste att jag har försökt. :)
 
Jag var hos BM i måndags och då hade mitt järnvärde gått upp från 104 till 114! :) Järndepåerna var överfulla och blodtrycket var helt normalt. Varken högt eller lågt. :) Hjärtslagen på knoddisen låg på 135 och även denna gång kollade vi med ultraljudsmaskinen så att knoddisen låg med huvudet nedåt. Allt såg med andra ord bra ut!
Sfmåttet låg på 33. :)
Fick med mig en väska med reklamprylar från Libero och gratisprylar tackar vi inte nej till!  Fick även med mig infomation till förlossningen, födelseplan att fylla i och en uppmaning om att börja packa BB-väskan. Så att packa väskan och göra klart för knoddisens födelse är det jag tänker ägna mig åt de närmaste veckorna.
 
Andra saker jag ska ägna mig åt de kommande veckorna är:
 
-Fotografera Elsa, då jag tycker att ljuset som blev på förskolefotona inte var någon höjdare. Dessutom har flickebarnet kommit på att hon ska skjuta ut hakan á la Tommy Körberg på de flesta bilder, så jag tror faktiskt att jag hellre har bilder på henne när hon ser ut som sig själv.
- Julpynta lagomt mycket.
- Hämta spjäsängen, bädda.
- Hämta badbaljan.
- Sy amningskudde
- Köpa "webbisoutfit" till bebisen.
- Köpa klart julklapparna.
- Packa/skriva lista för en Elsaväska. (Hon måste ju som ha med sig allt hon behöver när vi åker till BB och hon ska vara hos Mormor/Morfar.
- Vila! Vila och VILA!
- Skriva ett brev till mitt framtida jag om varför det inte är någon bra idé att vara gravid OM jag nu skulle få för mig att vilja ha ett tredje barn.
- Skriva en lista på allt jag ska göra när jag är ickegravid. T ex äta en blodig oxfilé med sjukt god sås och äckligt god potatis och så nått gott att dricka till! :) Typ vin!
 
 
 
#1 - Kicki

Det där med brev ska jag komma ihåg, inte pga själva graviditeten men får denna tredje unge också kolik så måste jag påminna mig själv på något sätt, annars lär jag sätta världsrekord i kolikungar! :P skönt att värdena är bättre!