aakiree

Kinagryta
Ikväll så har jag lagat Kinagryta inför morgondagens förvandling! Jag blir nu tant och jag har nog aldrig haft känslan av ålderdom så starkt som jag känner den nu. Jag känner att jag är tillfreds med livet. Jag känner att de saker jag tyckte var superviktiga när jag var 15, inte alls är viktiga idag. Jag känner också att jag börjar bli som en gammal pensionär som står och pekar på folk och ojar sig över deras livsval. Känner mig lite grinig och irriterad över att folk lever i sina bubblor och att det finns folk som tror att världen går under i fall man inte dricker och blir aspackad varje helg. Jag blir faktiskt förvånad över människor som säger sig ska ha en "vit" helg. Dricker dom helt allvarligt varje helg? Har de inga liv? Ingen som vill umgås med dom? Eller är det bara jag som är patetisk?
Visst kan väl krogen vara kul, men i slutändan så är det bara ett skänigt ställe som luktar, piss, spya och svett. Folk skriker för att höra varandra och dansar danser som skulle kunna locka många besökare på youtube.
Tvålen tycks också alltid vara slut på krogen. Tjejer stoppar sina vadderade bhar med  toapapper då omdömet på kvällskvisten börjar smyga iväg. (Jo, folk gör sånt!) Killarna står och spänner sig och folk vandrar runt i cirklar i jakten på någon att säga "Hej! Men shit va länge sen! Va kul att se dig! Näääe, nu måste jag gå vidare, men du får ha de så bra!"... Sedan fortsätter det på och hela krogen fungerar som en cirkulationsplats. De folk fortfarande kommer ihåg att de har hälsat på, de nickar de lite lätt igenkännande till... Timmarna går, mer öl och mer drinkar konsumeras. Nu kan de helt plötsligt hälsa på alla som de hälsade på från början igen. Allt för att de redan börjar glömma bort delar av kvällen. Folk suckar när de kommer, för de är inte sugen på att höra vad de gjorde förra helgen och alla fyllehistorier som de varit med om. Som sagt, krogen kan vara kul ibland, eller väldigt väldigt sällan! Men hur pallar folk att hänga där varje helg?
#1 - Monica

Gratulationer på den stora dagen! ;) Jag blev tant för drygt 3 månader sen nu, o jag måste säga att det är faktiskt helt okej :P

Hoppas du får en toppendag!!

Kramar! :)

#2 - Gunilla

Grattis Tant! Jaha du fyller tant du ? Undrar vad jag fyller sen i vår då :) , Trist beskrivning av krogen men förmodligern sann , då var det roligare på "min tid" (förlänge sen) då man var på dans på helgerna då kunde man inte vara packad för då fick man inte dansa.

Nåja tant och tant men visst är det skönt att vara vuxen!

Kram på dej och ha en skön födelsedag!

Gunilla !

#3 - Tobbe

Gratulerar Erika. Hoppas dagen varit bra! Hälsa björne. Ses snart!

#4 - maria holmgren

hahaha, du har såå rätt :) hehe, kul skrivet föresten =) hoppas att det är ok, att jag länkar dig till min blogg, även jag har trillat dit. kram!