aakiree

I'm turning 21

Nu är dagen kommen! Shit pommesfrites! Jag minns när jag var förväntansfull inför högstadiet. Då tänkte jag: "År 2000 kommer jag att gå i sjuan på högstadiet, Gud så stor jag kommer att vara då!"
Nu är högstadietiden och gymnasietiden förbi och inte blev det som jag hade tänkt mig heller.
21 bast. om nitton år till så är jag 40. Det är länge kvar, men man kan ändå inte låta bli att undra hur livet kommer att se ut om ett par år, om tio år, om tjugo år. Kommer jag att leva länge eller kommer jag att dö i min ungdom?
Det känns lite konstigt att fylla år, mest för att det inte alls är som när jag var liten. Då fick man tårta på sängen och man blev väckt av "ja må hon leva"... I morse fick jag grattissms. Det var trevligt, men ingen har sjungt för mig än. Björn har nog helt glömt bort att jag fyller år. Nåja, han sjöng inte för mig, och inte fick jag någon tårta.
Jag får nog ta och göra mig en tårta när jag kommer hem från jobbet. Jag slutar vid 20.00 så då kanske jag hinner fara på ica och köpa en prinsesstårta och om jag ids så tillverkar jag en egen...
Vi firade min födelsedag i lördags med familjen.  Jag fick fina presenter och så åt vi den obligatoriska "kinagrytan". Kinagryta har nog inget alls att göra med kina, förrutom att det är böngroddar och ris med. På förpackningen så står det att produkterna kommer ifrån Thailand, och själva fläskköttet kommer nog från någon gris i norrbotten...
MUMS!

Jag känner mig deprimerad, men samtidigt´glad... Det är vår! och det finns inget bättre vårtecken än sin egen födelsedag!
Så grattis mig själv! Hipp Hipp Hurra och Ja må ja leva!