aakiree

Spec mödra
Idag har jag äntligen varit på SpecMödra för att kolla upp hur sammandragningarna har påverkat mig, förrutom att jag har fått den där blödningen i torsdags. Som tur var så var tappen 3 cm så den var opåverkad! :P Känns grymt skönt. Det är ju fortfarande inte bra att jag har så mycket sammandragningar, men det känns så oerhört lugnande att veta att allt såg bra ut. Undersökningen var förstås ingen höjdare, men läkaren var rätt rolig iaf. Tror inte att han förstod så mycket av vad jag sa då han var från Tyskland och tydligen arbetade sin första dag på Spec Mödra? :P Han var dock en gammal gubbe, så han kunde säkert sin sak. Han ville ge mig magnecium för det gjorde de i Tyskland, men efter att han pratat med en massa barnmorskor kom han fram att Sverige och Tyskland jobbar lite olika, för i Sverige ger man inte magnecium till gravida? Haha :P
 
Nåväl, nåväl, jag fortsätter att ta det lugnt och jag har ett så stort sug att få gå en bit utan att få sammandragningar. Att få motionera, se lite natur, kunna gå utan att ha ont. Fördelen med att inte kunna röra sig så mycket är att jag får mycket sorteringsjobb gjort. Alltså här hemma. Har sorterat bland mina sygrejjer och slängt bort massor massor med saker. Eller det var inte saker, det var skräp. Samma sak med alla Elsas pysselgrejer. Jag har sorterat upp pennor efter sort och slängt bort tuschpennor som var gamla. Har även klätt in en massa burkar i tapet så blir det lite mer enhetligt. Köpte även lite förvaringkorgar att ha allt i när jag ändå var på Coop. Det blir nog toppen!
Just nu är det färdigställande av vardagsrummet som står på tur, men där får nog Björn ta och dra det största lasset. I morgon kommer alla hyllorna vi bestllt från Ikea och de ska upp på väggen. (så lite ben som möjligt så det blir lätt att städa). Har även funderingar på att höja upp benen lite på soffan eftersom det knappt är så att man tar sig in att dammsuga under soffskrället. :S
Måste även fundera på om jag ska ha gardiner i vardagsrummet eller om jag ska låta det vara som det är. På vintern känns det ändå rätt mysigt med gardiner. Jag har iaf köpt LEVANDE växter i vardagsrummet. Det var en sisådär 7-8 år sedan jag hade växter som jag försökte komma ihåg att vattna. Nu får vi se hur det går, men det blev iaf mycket trevligare i vardagsrummet. Tjoho! :P
 
 
#1 - Jeanethe

Sköönt att allt såg bra ut!! :)

Jag har ett tips ang blommorna... ge dom vatten då lönen kommer då behöver man ej fundera när man gav dom vatten senast, så länge dom klarar sig med vatten en gång i månaden :)

Svar: Haha, ja får försöka komma ihåg vatten vid löning! :P
aakiree