aakiree

Vecka 28+2
Var hos Barnmorskan idag. Järnvärdet låg på 104, sockret låg på 6,2, SFmåttet hade skjutit i höjden och låg på 30. Bebisen låg nedåt med huvudet ruckbart.
Hon skulle skicka efter och kolla om hur järndepåerna ser ut. Jag får ju inte i mig järntabletter då jag kräks så mycket av dom + att jag blir riktigt dålig i magen. Är ju dock inte så konstigt varför jag är så rackarns trött hela tiden. Dels sover jag riktigt kasst på natten för att foglossningen gör så att ingenting känns skönt. Sen är jag kissnödig hela tiden, så då ska man göra någon slags snygg manöver för att ta sig ur sängen. (Och då kan jag lova att jag blir klarvaken om jag inte var det innan.) Sedan är ju 104 i järnvärde inte så där tiptop även om det inte är jääääättedåligt :P
Vikten låg fortfarande på + 2 kilo från inskrivning.
Var även på ultraljud för njurarna i morse då ja har haft så otroligt ont  på höger sida i höjd med njurarna. Vad jag förstod på Ultraljudsläkaren så var allt okey, så det känns bra att njurarna mår bra- :)
 
Tjoppar in en bild med magen från i söndags, 28+0.
Är inne i den tredje trimestern nu och det känns sjukt bra! Snart är oktober över och då är det bara tråknovember kvar innan den sista nedräkningen börjar. Blir ju som spännande att se om den här bebisen vill stanna kvar i magen till BF eller om den vill kika ut innan. Kan ju bli en 2013 eller en 2014. Vi får helt enkelt se. :P