aakiree

Städarnerven
Ibland får jag såna där il då jag bara måste städa och organisera. Det är nästan som när jag var gravid. Fast då var det nästan extremt. Boade utav bara den när lilla Elsa bodde i min mage. Idag fick både jag och Björn städil vilket har resulterat i att vi möblerat om i Elsas rum. Vi har påbörjat utrensning av alla köksskåp plus en utrensning av bokhyllorna i vardagsrummet. Sen så är det tvättstugans tur och sist tar vi kontoret. Här inne är det nämligen lite av ett allt-i-allo-rum. Syrum, kontor, förråd, ateljé, fotorum osv. Det är synd att det är så litet. Om jag fick välja så skulle jag vilja ha ett sånt där bra rum som finns med i Harry Potter-böckerna. Ett rum som ändrar sig efter behovet man har! :) Hur smidigt hade inte det varit?
Både jag och Björn är såna där hemska människor som har svårt att slänga bort saker. "Det kan vara bra att ha" är en vanlig fras som sägs här hemma. IBLAND händer det att vi skiter i det och slänger bort prylar. Idag är en sån dag. Jag gillar sådana dagar! Det känns liksom lite bättre i kroppen på något sätt. Oftast blir det en kartong till Kupan. Orkar inte sälja. Tycker att det är bättre att Kupan kanske kan sälja någon av mina gamla prylar och att de pengarna går till något bra. Kanske blir det något slags substitut till att skänka bort pengar eftersom att jag inte gör det just nu.

Håller på att beställa en massa bilder. Även om jag har säkerhetskopierat alla bilder (Har lärt mig den hårda vägen efter en datorkrasch för några år sedan.) så känns det som ändå bra att ha dom i vanligt pappersformat.
Synd bara att det ska ta så lång tid att ladda upp ett halvårsbilder. Måste lära mig att framkalla oftare! :) Måste dessutom ta och sätta mig ned och gå igenom alla bilder från Juni 2011 - Januari 2012. Tror det kommer att ta ett par timmar eller tre. Vet inte vars jag ska hitta tiden riktigt, men det löser sig nog.


Någon dag i veckan blir det lax. Är sååå sugen på fisk även om jag är allergisk!...  Var säkert 1 år sedan sen vi gjorde lax i foliepaket sist.



Nu ska jag ta och räkna ett par sidor matte. Känns som att jag har varit alldeles för slö.