aakiree

Skaparlusten är tillbaka!
Egentligen så mår jag som bäst när jag får utlopp för min kreativa sida. Timmarna bara flyger förbi och just det här med tid är väl något som jag inte har lika gott om längre . Iaf inte den fria tiden :)
Idag somnade dock Elsa vid 21-tiden, precis efter att jag kommit hem från jobbet. Detta gjorde så att jag kunde plocka fram symaskinen och tillverka ett par byxor till Elsa. Inte för att Elsa behöver kläder utan mer för att stilla mitt skaparbehov.
Det blev ett par byxor med stretchjeanstyg och svarta muddar. Återbruk från mina gamla jeansleggings och mudden är från ett par mjukisbyxor som jag använde flitigt på gymnasiet.
Ser dock att byxorna blev lite stora, så jag får helt enkelt se i morgon i fall Elsa kan ha brallorna eller inte. Om inte annat så växer hon väl i dom.
Shoppade ju en massa tyger i Luleå för några veckor sedan på halva halva priset. Håller på att tillverka lite kläder från de tygerna också. Bland annat har det blivit en tröja med raglanärm och en byxa med i ett grönt tyg med en massa färgglada blommor/prickar på. Mönstret är från Ottobre 6/2011, men jag har ändrat det ganska mycket. Det mönster som är sig mest likt är nog tröjan. :)
Blir nog även att tillverka en massa tröjor/tunikor som är gjorda från Björn gamla t-shirtar. Billigt tyg och förstås bra för miljön då det blir återbruk även där. Sen återstår det ju förstås att se om det blir några bra plagg åt Elsa eller inte. De viktigaste är ju att hon kan röra sig i plaggen och att de är mjuka och sköna. :)



#1 - Cissi

Shit vad duktig du är!!!!!