aakiree

Får man börja använda långkallingar nu?
När jag var i tonåren så använde jag i princip aldrig långkallingar, de rymdes liksom inte i mina vanliga byxor utan att det blev knövligt, dessutom frös jag sällan. Nu sitter jag här 10 år senare, med betyligt mer fyllning på kroppen och fryser, jag har dessutom inte lika tajta byxor! Visserligen är det ju kallt ute, men jag tycker nog inte att 22 grader inomhus räknas som kallt. Ändå tycker kroppen tydligen att jag ska frysa och då är det bara att slänga på sig ett par långkallingar, en munktröja och ett par tjocksockar så slipper man sätta igång värmen i huset!

Pengar är en så tråkig sak. Kul är de när de får ligga på ett konto och gotta till sig. Tråkigt är det när man ska betala räkningar. Tråkigt är det också när jag får ett sms från Försäkringskassan som meddelar att de ska betala ut 2091 spänn på mitt konto? 2091 kronor för 22 ansökta föräldradagar? 95 kronor om dagen! Hej hej!  Jag ringde förstås till försäkringkassan och hörde vad de sa om saken. De tyckte också att det var lite "konstigt" och de skulle minsann skicka det vidare till någon som skulle kunna kolla på ärendet. Senast 48 timmar skulle det ta att hantera ärendet, men hon jag pratade med visste inte vad som hade gått snett eller hur lång tid det skulle kunna ta för mig att få resterande pengar. Näe det var ju inte alls säkert att jag skulle kunna få mina pengar den här månaden? Tjohooo, vad glad man blir! Nu måste jag ju börja baka limpor själv med bark från sembratallen som står på gården och plantera potatis i stövlarna som jag aldrig använder så att jag kan utfodra min familj! ;P

Nåväl nåväl, vi klarar oss säkert. Jag ska testa att inte oroa mig det minsta över det ekonomiska och köra med "det löser sig"-tänket. För det verkar ju funka på så många andra, så varför skulle det inte funka för mig? :)