aakiree

Bärsele
Ja, jag har fått lite pippi på det här med bärdon av olika slag. Jag fullkomligt älskar min hemsydda Mei Tai (som förövrigt inte ens är färdigsydd egentligen, det saknas att fålla lite kanter.)
Elsa har vuxit ut trikåsjalen så jag funderar lite i banorna på en vävd sjal.
Jag äger en ringsjal, en köpt skitkass Mei Tai, en BB och en jättegammal bärgrejj från när jag var liten.

Jag har länge planerat att sy en sele till Elsa. Typ som en Ergo/Manduca. Jag började att göra ett mönster men insåg snabbt att det var ett hiskeligt projekt i fall man inte har en sele hemma som förebild. Jag kunde alltså inte kopiera av en sele. Jag kände ändå att jag nog ville börja göra en sele efter ett mönster så får man göra en egen modell sen när man har testat en.

Jag googlade och googlade. Tillslut hittade jag ett fantastiskt fint mönster med beskrivning. VILKET jobb det måste ha varit att göra mönstret. Och det mest fantastiska, det är GRATIS! Perfekt när plånboken inte är så tjock!
Länk till mönstret och kvinnan bakom finns här.


Detta är min verson av en SSC Carrier/Ergo/Manduca.
Nästa blir nog en Mei Tai-hybrid då jag inte är så faschinerad av knäppningen på ryggen.
Jag kommer nog att lägga till ett extra spänne på min nysydda sele. Ett ryggsäcksspänne i ryggen så att inte selbanden glider ned från axlarna när man bär.
Elsa gav tummen upp! Speciellt när hon åker på ryggen! :)
#1 - Gunilla

Vad du är duktig ! Den ser jättefin ut och det kan ju vara smidigt med en bärsele då och då även nu när Elsa blivit större. Det har varit så kul att låna Elsa idag ,vad än ni pysslat på med idag :)

#2 - cammie

Hej. Du som har små barn borde ta chansen att vara med i mina fina tävlingar. tex kan du vinna en Resesäng, Wigglekart och presenkort! Du finner alla tävlingar i min meny på startsidan. Välkommen in till mig :)