aakiree

1:a advent
Jag fick ett litet il och började julpynta. Sen insåg jag att jag inte orkar byta gardiner i vardagsrummet. Vi har nämligen precis bytt och jag känner inte för att stå och stryka julgardiner som ska sitta uppe i bara ett par veckor.  Jag hängde upp en ljusslinga kring gardinstången. Sen kommer jag nog att sätta upp en julstjärna. Det får räcka tills julgranen sätts upp. Men det får minsann dröja tills iaf en vecka innan jul. Kanske innan om nu Björn skulle få något slags il! :)
Köket fick bli det rum som pyntades med mycket julgrejjer i år. Jag frångick traditionerna lite och satte upp tomtarna på en gång. Annars brukar vi vänta med tomtarna tills det blir lite närmare jul.
Ska gräva fram ett ljusnät och lite sladdar till julstjärnorna, sen är jag nog klar med julpyntet. Julbakade gjorde jag förra helgen med min mamma och min syster. Det blev saffransbullar med mandelmassefyllning. GOTT!
Sen så har Björn köpt en pepparkaksdeg så att jag kan baka några pepparkakor. Jag orkar inte göra egen deg. Kanske nästa år.

Idag har vi haft många på besök. Även igår. KUL! Igår var vi btw på tropikbadet och åkte lite rutschkana med Elsa. Hon tyckte att det var superskojj!

Elsa sprider julstämning med tomtekläder. Hon tyckte minsann inte att PapaBear skulle få vara själv på stegen, så hon klättrade upp och höll i honom! :)
#1 - Gunilla

Den allra sötaste lilla tomtenissan man kan tänka sig , kramar !

#2 - Johanna

Va duktig hon är som ser till att pappa står stadigt på stegen :- )



Jag har också ett sånt objektiv och jag personligen älskar dom fasta mer än zoomobjektiven då jag tycker det är mycket lättare att få fokus och skärpan på precis rätt ställe :- ) Det enda som är jobbigt, speciellt om man ska fota snabba djur och ruschiga barn, är ju att man själv får bemöda sig med att flytta sig hela tiden ;- ) Men färgåtergivningen och skärpan är ju alldeles fantastisk med dom fasta objektiven. I love it! :- )