aakiree

Nu kör vi lean production här hemma!
Ja, jag kan absolut inte förstå hur det kommer sig att vi är sådana prylsamlare jag och Björn. Just därför har vi börjat med lean production här hemma. Eller ja, kanske inte riktigt, men nästan! Var sak på sin plats och bort med allt annat onödigt.
Vi har börjat med kläderna. Har sorterat bort säkert 5 ICA-kassar. Det känns gött!

Frågan är ju bara hur lång tid detta projekt tar.

Hur gör man t ex med tidningar? Alltså typ tidningar som man köpt som handlar om t ex bilar, barn eller kanske matlagning? Ska man slänga bort dom? Det känns ju som lite slöseri med pengar? Å andra sidan har jag precis återupptäckt bibblans magiska lånekort. Björn vill dock ha kvar sina tidningar. Jag kanske sorterar ut mina tidningar.
Och så har jag kommit på att jag vill ha tidsskriftshållare på väggen. Jag vet hur de ska se ut. Men då måste jag få tummen ur och tillverka dom!

Jag vet knappt vart i huset jag ska börja. Vilka prylar ska man slänga och vilka ska man ha kvar?

Hittils har jag som sagt städat ur garderoben i sovrummet. Jag har rensat bland ljusen i vardagsrummet och så har jag roddat liiite i tvättstugan.

Jag önskar att jag orkade mer, men jag vill bara sova idag. Tavegyl-tabletten är otroligt effektiv, jag klarade av att vara i ett katthem i flera flera timmar idag utan att känna av så jättemycket av katterna. Synd bara att jag blir så otroligt trött av tabletterna! Undrar om det finns något piller som inte är olagligt och farligt när man ammar som är uppiggande?
#1 - Gunilla

Jag trycker på gilla-knappen :) Men aja baja inga piller i onödan , skulle vilja erbjuda min hjälp i stället men tiden räcker inte till i veckan , hinner inte ens hälsa på lillan som jag hade tänkt idag , men hoppas vi kan ses i helgen ! Kram !