aakiree

Meh! Jag är dålig på att vara hemma ensam!
Ja, alltså jag har ju Elsa, men hon sover för tillfället. Det är inte alls kul att vara hemma ensam. Dels är jag ju lite mörkrädd och så saknar jag ju min kära PapaBear. Egentligen borde jag gå och låsa dörren... Och så var dörren låst!
Ikväll har jag varit hos morsfars i Hortlax. Jag försökte mig på att börja sy lite kläder till Elsa, men det slutade i svordomar och frustration. Det var därför jag begav mig till Hortlax. För att låna morsans symaskin. Den hade strechsöm. Det har inte våran symaskin. Symaskinen  jag har hör för övrigt hemma på ett museum. Ingen borde behöva sy kläder på en sån symaskin. Den bara krånglar och krånglar.
Den symaskinen jag trånar efter känns mer och mer nödvändig. Och jag trånar inte efter någon dyr maskin. Näe, en helt vanlig symaskin, utan en massa datorinställningar. (Nog för att det hade varit trevligt, men min plånbok tänker åt mig ibland). Ungefär 3000 kronor kostar en helt ny maskin. Och då kan den sy igenom 6 lager jeanstyg enligt symaskinsaffärstanten. Jag hoppas hon talar sanning. Det är nämligen det argumentet som gjort PapaBear intresserad av att köpa maskinen.

Nä, PapaBear kom hem snart!
#1 - Frida

Ja, någonting måste det ju bero på. Sen blev jag ju även gravid i samband med att jag började jobba där och tanken att det beror på arbetsplatsen snarare än graviditeten har slagit mig fler än en gång.



Har du jobbet där i fyra år alltså? I såna fall borde jag ju ha sett dig. Vilka uppdrag har du varit på? :)

#2 - Gunilla

I Jävre finns både symaskin och extrasängar till er om ni skulle vilja hälsa på/sova över , vi hörs !