aakiree

Elsas första brev!
Idag fick Elsa sitt första brev. Det var från hennes polare Elma i Stockholm. Mycket fin teckning!



Förutom att Elsa har fått sitt första brev så har vi varit på promenad idag. Vi gick till Familjens Hus och lekte med Elton och Monica. Vi käkade mat där och sedan traskade vi en sväng på stan. Vid Kvartersbageriet stannade vi till och köpte med oss lite semlor. Sen gick vi förbi hos Hanna och bjöd henne på lite fika på hennes rast.
Vi har fått massor med motion och frisk luft. Grymt härligt att ha någon att gå med också! :P

På vägen till stan hittade vi en kråka. (För visst är det väl en kråka?) Kråkan kunde inte flyga. Det var lite synd om den. Monica matade den med Eltons mat. Det gillade kråkan. 
Hmm, det låter som att jag skriver en barnbok när jag i själva verket försöker beskriva min dag. Men, ibland är det så!


Vi fick även en ringsjal på posten som vi ska testa lite.
Nååväl, nu ska jag inte sitta framför datorn allt för länge. Björn ska vara borta hela veckan, så då måste jag försöka vara duktig och laga mat till mig själv. Jag är inte bra på att laga mat till bara mig, mest för att det är så tråkigt.

#1 - Gunilla

Kul med ett brev till Elsa ! Bra att ni haft en fin dag idag , hoppas att vädret håller i sig hela veckan ,det är lättare att ta sig ut när det är varmt och fint. Kramar till er som är hemma och har ni tur kanske Björn blir färdig med jobbet tidigare ,man kan ju alltid hoppas. Kram !

#2 - Monica

Tack för sällskapet idag!

#3 - Elina å Elma

elma gick in helhjärtat med att rita teckningen till elsa... men hon trodde att vi skulle hälsa på elsa och ge henne brevet live.. hon blev lite snopen då hon bara fick stoppa det i en skruttig gul-låda :P Men men, hoppas ni vill ha lite besök snart iaf, vi kommer till pite tisdag kväll å stannar till söndag :)

#4 - Erika

Elina: Åh va kul! Jag är gräsänka i veckan :)

#5 - Mormor

Hej,Erika Gräsänka!

Det kommer en Vår till er snart: till dig, pappaBear och Elsalill. Å ljuset, ljuset,det har kommit till oss här vid Gävlebukten. Härligt!

Kram från Mormor

Psst!- har ny e-mailadress.