aakiree

Hej rutin!
Idag är det andra veckan som Björn jobbar. I och med att han jobbar varannan vecka kväll och varannan vecka dag så gäller det att se till att man har rejäla rutiner för Elsalainen. Elsa gillar att sova länge på morgonen och ÄNTLIGEN har jag lyckats få hela familjen att gå och lägga sig tidigt och gå upp tidigt. Elsa vaknade idag klockan 07.30 så då klev vi upp. Förra veckan klev vi upp vid 9-tiden. :) Jag hoppas verkligen att Björn kan ta sig i säng i tid när han slutar 23.00. Jag vet ju själv hur svårt det kan vara att varva ned från jobbet. Men han får faktiskt göra ett försök iaf! Var ute på en promenad idag vid 10-tiden. Då somnade Elsa. När hon vaknade en timme senare fick hon käk. Sen lekte PapaBear och Elsa och jag lagade mat. Gick sedan på en till promenad klockan 13.15 men då vägrade Elsa sova. Kom hem och ammade henne. Nu sover hon i sin säng. GÖTT! Känns fantastiskt att hon nu har börjat kunna äta lite mer "vanlig" mat. I morgon blir Elsa 11 månader. Har sagt det för och säger det igen. Jag vill ha en pausknapp. Näe, nu ska jag ta och försöka kartlägga vad vi egentligen har för växter i vår trädgård. Jag är ju en sån där filur som springer och köper plantor som jag sedan glömmer bort vad de är för nått.