aakiree

Det märks att det är sommar!
Visserligen står tempen inte på så jättehöga grader, men det gör inte mig speciellt mycket då jag inte uppskattar att svettas och att svälla upp i fötterna och händerna.
Nu är det alldeles lagom arbetstemp för att vara ute och påta i trädgården.

Foglossningarna börjar kännas bättre! Eller jag inbillar mig iaf det. Kanske för att det är semester? Vem vet? Eller så har jag helt enkelt lärt mig att röra mig som jag ska. :P

I veckan har det verkligen varit fullt upp.
I torsdags blev vi bjudna på mat hos Sara och Peter och det var verkligen supertrevligt. Elina och Tobbe, Elin och Frank var också där. Vi fick supergod mat och spelade roliga spel.

På fredagen var det dags för Midsommarfirande. Vi begav oss ut i ungefär samma konstelation plus Christoffer och Isabelle och åt lunch med sill och potatis ute på gläntan. Det var verkligen jättemysigt och något som vi gärna gör om.
Sedan var det bara att åka hem och förbereda förrätten innan vi åkte ut til Renön för att ansluta oss till sällskapet igen. Det blev en mycket lyckad kväll även om det var lite myggigt. Ingen hade med sig myggolja men det fanns som tur var lite myggljus :P.
Jag åkte hem vid halv tolv ungefär då jag fick lite besvärliga sammandragningar som gjorde rätt ont. Egentligen så ska jag ringa till sjukvården i fall det inträffar då jag har hög risk att föda för tidigt. Men det gick ju bra denna gången. :P



Lördagen blev det "bakis-käk" på Sunes. Gott var det även om jag mest var törstig. Vi åkte sen till Ante och Hanna i Kopparnäs och såg på lite film.

I går var det trädgårdsarbete som gällde. Vi har fyllt upp jord i pallkragar och gödslat. Så småningom ska vi så även om det är lite sent. Men det funkar nog ändå.
Åt mat med mamma, pappa och syrran på stan. Det blev italiensk pizza med bland annat soltorkade tomater. Det var väldigt gott.
Fick sedan ett städil när vi kom hem så vi har rensat lite i tvättstugan. Hoppas på att jag får ett liknande städil idag då vi planerat att åka på soptippen en sväng.

Igår köpte vi lite grejjer till bebisen. Jag tycker att det kan vara bra att sprida ut och inte köpa allt på en gång. Så det blev en skötbädd, en hakklapp och en napphållare.  De två sistnämnda var det Björn som köpte. :P
Ska även passa på att visa vilken fin "mobil" som Hanna tillverkat till Björn i namnsdagspresent. Haha :)
Hämtade även ut gratisboxen som finns på Barnens Hus. Det fanns lite blöjor och våtservetter, tvättmedel, reklam, föräldratidning och en blöjhink. Bra grejj det där!


#1 - Nadia

Mähh! En sån sak vill jag med ha :D varför får du/man en sån?



Kram



P.s Fin kula på magen ;D D.s