aakiree

Blääk! Jag klibbar fast!
Jag gillar inte när benen klibbar fast i stolen. Jag gillar inte heller när benen klibbar fast i benen. Vad är problemet? JO det är är så VARMT ute. Det är fuktigt och varmt. Det skulle ha varit bättre om det var 30 grader och mindre fuktigt i luften. Nu visar tempen på 24 grader och det känns som att allt är fluffigt.
Om jag skulle ha köpt en sockevadd idag så skulle den försvinna på fem minuter. Inte för att jag skulle ha ätit upp den utan för att fukten skulle ha krymt ihop den till en liten stackars rosa massa på en papperspinne.

Jag har försökt mig på konststycket att raka benen. Denna gång utan Björns hjälp. Förra gången blev det mer eller mindre en tuppkam på benet då jag inte kunde hitta något bekvämt sätt att sitta för att komma åt hårstråna. Jag har dessutom lyckats få eksem på benen igen så man får passa sig så att man inte rakar för mycket... Då blir det blodbad och det är det inte många som gillar. Speciellt inte jag där blodbadet skulle befinna sig.
Jag tror att mitt projekt rakning blev ganska bra iaf. Kanske lite hår här och där som tittar fram, men det bjuder jag på.

Snart ska jag iväg och trängas med bakfulla människor på PDOL. Jag ska äta någon god festivalmat och svettas. Jag ska bli irriterad och så ska jag bli trött. Sen ska mamma och syrran följa med, så det blir förhoppningsvis en trevlig dag på stan ändå, trots PDOL. Kanske köper jag något gulligt och litet till bebisen? Jag håller tummarna att jag inte blir illamående av alla lukter. Men det är ju än så länge bara torsdag och dag på PDOL. Värst är lukten på fredagen och lördagen. För att inte tala om söndagen. Huvva! DET problemet får jag ta i tu med i morgon när jag ska till jobbet.