aakiree

The Studio
Idag har jag och Emmeli varit på the Studio - "Modell för en dag". Konceptet ska ju egentligen vara kul och meningen är väl att man ska få en rolig upplevelse med sina kompisar. Man blir sminkad, och fotograferad. Håret får man fixa själv. Sedan får man välja om man vill köpa fotografierna eller inte. Egentligen så kostar denna "upplevelse" pengar. Och jag kan välj bara säga en sak:
Jag skulle aldrig betala pengar för att göra en sådan sak!
Till att börja med så har jag fått en tid som vi ska vara där. 14.15 på Nordkalottens hotell. Ingen mer information. När vi kommer till hotellet så visar det sig att det är i en annan byggnad, Konferensen. Så vi kör dit i stället.
I konferensen är det fullt med folk i olika utseenden och storlekar. Första intrycket är rätt bra. Vi anmäler oss och blir tillsagda att sätta oss och vänta så ska någon snart informera oss om hur det går till.
Det går två timmar. De två timmarna spenderar vi med att kolla på de andra människorna som var där. Det var både intressant och pinsamt... Vid två timmar så bestämmer vi oss för att åka hem. Vi vill inte vänta mer. Då blir vi ju självklart uppropade. Jag förklarar att jag inte orkar vänta längre och killen som ska ge oss registreringsinformationen menar på att vi visste att det skulle vara en "heldag" på 4-5 timmar. Jo, jag visste att det skulle vara ett par timmar långt.
Enligt killen så låg de inte efter i schemat utan de hörde liksom till själva idén att man skulle få vänta ett tag. Så att man kunde sitta och prata lite innan man blev sminkad.
Men, näe, jag tror inte att jag är så sugen på att vara med i fall det tar 2 timmar innan vi ens fått information om hur det skulle gå till.
Vi åkte hem, men innan vi lämnade Luleå så åkte vi iaf förbi storheden och Jula... :P

#1 - sandra

oj vad dåligt.

jag har själv varit på the studio men i stockholm, då var det inte alls så lång väntetid.. vi fick nästan komma till sminkstolen på en gång

#2 - Elina

så sämst!!

fy för dålig service!



Å jag är trött,.. de e bara jobb, jobb å jobb och förkylning. blä