aakiree

Hur var New Moon?
Läs böckerna säger jag bara. Så mycket bättre! Filmerna har ju sin charm de också, men de har lyckats döda så mycket som jag tycker är Twilight. Det är lite tråkigt, men samtidigt så skulle man ju få sitta i flera timmar framför bioduken om filmerna skulle utspela sig precis som i böckerna. (Inte mig emot dock.)
Jag gillade ärligt talat den första filmen bättre. Nu är den en annan regissör och det tycker jag att man märker. Det störde mig även att t ex att ögonen ser annolunda ut i den här filmen. Detaljerna kändes överhuvudtaget lite för påkostade på något sätt?
Nåväl man kan inte få allt. Filmen är dock sevärd men man måste ha i åtanke att det finns en helt annan Twilightvärld i böckerna.

Börjar misstänka att jag har pms. Jag tänkte onda tankar om en liten kille med för liten skalle och rakat hår, som satt framför mig och pratade hela tiden. Han kunde inte hantera de känsliga delarna i filmen, han var då tvungen att högt påpeka att han tyckte det var töntigt...... Han blev tyst under de mer actionfyllda. My oh my, kunde han inte ha stannat hemma?
Jag funderade på om jag skulle viska hot i öronen på honom. Slå honom i huvudet med min Dr. Pepperflaska eller kanske till och med hälla ut hela innehållet i flaskan över honom.
Jag sansade mig dock. Tankarna förblev tankar. Jag funderade även på att gå och säga till biopersonalen att han smygfilmade. Då hade de kanske plockat ut honom! Hann även fundera på om han mentalt efterbliven och hade planer på att fråga lite elakt om vart hans skötare var?       >:P
JAG STÖR MIG PÅ FOLK SOM PRATAR HÖGT PÅ BIO!

Nu blir det att fortsätta filmtittandet hemma i tvsoffan. Vi har en chipspåse som bara skriker, ÄT mig. Jag ska göra som chipspåsen säger.
I morgon är det jobb, ska gå och lägga mig i tid idag. (Egentligen borde det vara nu, men wtf det är ju helg för Björn...)

Snodde en bild på en flaska Dr.Pepper från wikimedia.org
Det står till och med på flaskan. "Solves ALL your problems!". Jag skulle nog ha hällt ut den över grabben iaf?