aakiree

Fredag - Julpynta eller inte, det är frågan?!
Ja, jag är lite kluven vad det gäller julpyntet. Jag har inte pyntat seriöst på ett par år.  Nu när vi har fått vad vi önskat i våra drömmar, ett hus, så känns det ju som att jag borde vara väldigt ivrig att få sätta tänderna i pyntet.
Men ivrig är jag inte alls. Jag tänker bara på allt jobb som blir när man ska ta undan det hela. Jag känner mig aningens slö, lat och realistisk.... realistisk då jag känner mig själv rätt väl....
Vi har en kartong i garaget med julpynt. Om jag ska vara ärlig, så är mycket av det julpyntet hemskt fult. Inte allt kanske. Men jag vet att vi har en del julkulor som inte matchar med någon annan och det är som att julkulor gör precis som sockar, försvinner och hamnar i en annan låda...
Det har ju sin charm på något sätt och vi har valt att spara vissa grejjer som kommer från barndomen. På något sätt så har jag blivit besatt av att ha allt som det brukade vara. Konservativ och traditionell rädd för att julkänslan inte ska infinna sig.
Jag måste nog tänka om lite. Jag kan blanda det som jag har med lite nytt. För nu är det verkligen dags att köpa lite helt pynt som inte är trasigt och som vi båda kan känna är fint. Jag känner lite motvilja mot att köpa nytt. Jag har just insett att jag MÅSTE rensa ut allt skrot här hemma. Det är alldeles för mycket grejjer.
Jag såg på tv om en urbefolkning i Brasilien. De var något slags indianfolk. Under sitt liv så ägde de i genomsnitt 20 saker....
Jag har fler än 20 saker i min handväska. Jag har fler än 20 par sockar, definitivt fler än 20 par sockar. Och väldigt många sockar som inte har hittat sin maka ännu.
Kanske ska ändra regeln "En sak in - En sak ut" till "En sak in - 10 saker ut".
Det är nog iaf en del av lösningen...

Har ingen feber idag, men jag är forftarande snuvig och har hosta. Jag känner mig rätt slut i kroppen. Ska på bio ikväll. Kändes som en väldigt lämlig fredagsaktivitet.


#1 - Gunilla

Hej ! Tillåt dej vara lat på med pyntet det här året ,nästa år kanske du har mer inspiration ,sätt upp nåt som lyser i ett/par fönster,och sen om det är nån fin grej man vill ta fram.

Tog fram vårt pynt igår ,tyckte inte att jag hade så fina saker men det blev rätt så mysigt ändå när det kom på plats. Men jag tycker att jag tar fram mindre och mindre för varje år ,tänker som du att det snart ska bort ....en massa extrajobb.

Sen kan jag bara hålla med "principen" en sak in en annan sak ut...men inte så lätt !

Trevlig helg få se om vi träffas !

Kram !

#2 - mamma

Vilken fin sida du har gjort! Du är allt bra duktig du!