aakiree

Köksinspiration
Igår var vi ju som sagt på Ikea och i förrgår styrde vi vår kosa mot Skellefteå för att kolla på badrum och kök och annat skojj!


Detta kök hittade vi på Kvik och det som tilltalar oss mest är att det är skåp som inte har något handtag. Björn tycker att detta är superbra då t ex barn slipper göra illa sig i fall de skulle få för sig att springa in i vår köksinredning. Det är snyggt och säkert praktiskt , men jag är ändå lite förtjust i handtag. Någon gång måste ju barn lära sig att inte springa in i handtag i köket right?  Dessutom har jag ju inte några egna barn ännu, så då hoppas jag att mina kompisar har lärt sina barn att inte springa in i handtag! :P

Bilder från kvik.se

Jag tycker att ett samtalskök är jättehäftigt, men jag är lite fundersam på om det ens skulle rymmas i vårt hus? Nåväl jag gillar ändå brygglösningen där man kan äta frukost och det är ju inte helt omöjligt att iaf göra en liten köksö! Vill kunna baka ordentligt och visst är det väl mer trevligt med en yta där man kan jobba utan att stå med ryggen emot allt?

Fick lite matnyttig information som jag inte alls har tänkt på när vi var på Kvik. Den jättesnygga bänkskivan som ligger över den vita köksön är gjord av massiv ek. Just den här ekskivan kostar 50-tusen, helt galet! (Vem klån lägger så mycket på en bänkskiva?) . Det lustiga med det hela är att tillverkaren av bänkskivan rekommenderar att man oljar in skivan 3 gånger i veckan för att de ska kunna hålla en garanti på att träet inte spricker. Norrlandsklimatet är inte bra för trä. Det växlar så mycket, så därför bör man inte välja sådana bänkskivor.. :) Sådan information gillar vi! För vem vill köpa en bänkskiva dyrt som ändå bara spricker?
#1 - Elinaaan

jo det tycker jag..

kanske imorgon?? vi hörs av, kramar!

#2 - Elinaaan

såg att du jobbar till nio imorrn,.. å på söndag.. ska ni inte komma till dopet då?



tror att vi har bil på torsdag, då kanske du kan ge oss en rundtur i huset innan du börjar? ring mä