aakiree

Hem, kära hem.
Idag har vi plockat lite här hemma. Wiffe har lånat ut lite internet till oss, så jag premiärsmurfar lite. Det är rätt skönt att kunna kolla upp saker när man vill. Fast samtidigt så har jag blivit av med stora delar av mitt data- och tvberoende nu under semestern.
Vi har gett bort tvn. Planen är inte att vara utan, vi ska köpa något lite mer modernt än den tv som vi hade innan. Björn köpte den tvn när han var 19. Jag köpte en tv sist när jag var 12. Det är på tiden. Dock måste jag erkänna att det är väldigt skönt att inte ha en tv hemma. Det är en tidstjuv. Det är internet också. Själva datorn kan man inte göra så mycket mer med än att se på film om man inte har någon internetuppkoppling, så den räknas inte. Det värsta som finns är ju egentligen att sitta framför datorn och slösurfa. Eller framför tvn och zappa mellan kanalerna. Istället hade man kunnat göra något vettigt.

Gräset behöver klippas. Det är Björns jobb, jag är så allergisk. Jag kan klippa en tredjedel, sedan måste jag pausa en timme och sova för att jag blir så allergisk.

Jag önskar att jag hade lite ork kvar att städa och packa upp någon fler kartong, men det har jag inte. Istället hade vi tänkt att se på en film innan kudden blir tillplattad för natten. Så, god natt!

#1 - Monica

När får man se lite bilder på hur det går i huset då?? :)