aakiree

Torsdag
Idag är det torsdag och i normala fall hade jag sett fram emot morgondagen på fler sätt än vad jag just nu i denna stund gör. Eller vanliga fall och vanliga fall, det beror ju helt på hur mitt schema ser ut för veckan! Nåväl det jag vill förmedla är min frustration att jobba 7 dagar i sträck. Det är aningens jobbigt och jag ser oerhört mycket fram till måndag. Söndag kväll klockan 19.00 kan jag gå hem och låtsas i min ensamhet att det är fredag! Man ska inte klaga egentligen, jag har ju faktiskt ett jobb!

Nååå, i morgon blir det dejt med Elina, Tobbe och Elma samt Sara, Peter och Judith. Ska bli naajs och då kommer Elma att få sin lilla överaskning. Synd bara att Elina sprang på stan idag på gallerian. För då har hon nog kanske varit där jag också har varit... Nåväl dubbel uppsättning av något är ju inte helt fel om man gillar att bajsa, kissa, äta och spy.... Lite kufisk meningsuppbyggnad. Men jag förstår iaf vad jag menar...

Björn är just påväg ut och ska gå med sin pappa på en promenad. Jag önskar dom lycka till men är inte det minsta avundsjuk eftersom att jag får ligga hemma alldeles själv i min soffa och känna lugnet. Nästan så att jag håller på att somna. Det är så synd att vintern här ska vara så mörk, man blir så urladdad! Det känns som att man inte orkar göra någonting! Näe fram för våren då alla trevliga vårkänslor dyker upp i samma tid som solen börjar stå längre på himlen än nu.... Nu är solen och lyser på några andra människor på andra sidan jordklotet och vi här uppe få helt enkelt försöka njuta de korta stunder solen vill visa sig!

Idag har jag förresten varit och impulshandlat. Jag som alltid har avskytt stickat. Nu har jag köpt två koftor till. En som är galet stor och väldigt lång. Blyertssvart och har ett mönster som jag förr skulle ha avskytt. Nu funkar det alldeles utmärkt!  Det känns som att gå omkring med en morgonrock och inte behöva frysa en endaste liten stund. Köpte även en annan stickad sak, men den hade inte långa ärmar. Den såg skum ut när man knäppte den, men mer okey, eller mer som en filt när den bara fick hänga på axlarna. Aningens stickig var den också, men det går säkert över när man får tvätta den en vända.
Apropå stickningar så har jag börjat sticka ett par basicsockar i Raggigarn! Hoppas jag orkar göra klart dom. Jag vill helst hålla igång en massa projekt samtidigt, men då vet jag att inget blir klart! Så jag ska försöka hålla mig och färdigställa mina härliga sockar!