aakiree

Torsdag
Ja idag är det faktiskt torsdag och det inte vilken torsdag som helst! Det är torsdgen innan löningen dyker upp och det tackar vi inte nej till. Även om jag var sjukskriven 2 veckor så blev det bara en tusenlapp mindre i lönekuvertet pga bonus och ob, så det tackar i inte nej till!

Vad händer i våra länder? Eller snarare i min värld? Tyvärr inte mycket intressant. Har suttit i tvsoffan hela dagen idag och surfat runt i min kära internetvärld framför laptopen. Jag är ledig idag och det är väl därför jag skriver. Har varit dålig på att uppdatera på senaste tid, men det är nog bara för att jag nyupptäckt mitt intresse för photoshop.
Spenderar så oerhört mycket tid med att redigera bilder till min festmans stora förtret. Ska bättra mig, jag lovar!

Så vad gör jag då i photoshop? Jo, jag sitter och hänger i olika forum på nätet där folk lägger ut bilder som man får försköna eller "sminka" som det också kallas i forumvärlden. Har även upptäckt att det är väldigt kul att morpha bilder,vilket betyder att man placerar ett "offer" (dvs en person som vill ha sin bild omgjord) på en annan "morphkropp" (Dvs en bild som personen vill ha sitt ansikte inmonterat på.) Det är ganska pillrigt och det är rätt svårt att få till rätt vinkel på offrets huvud och morphkroppen så att de stämmer. Allt hänger på originalfotografiet och upplösningen. Men KUL är det då iaf!

Håller även på att fila på en bloggdesign åt Maja, men jag blir inte nöjd. Svårt är det och snart så är det ju tänkt att hon ska ha en bebis så då kanske inte temat ska vara gravid, utan förälder :P

I helgen blir det teamfest med lasergame och tacobuffé. Tror inte att det blir någon alkoholförtäring. Är inte sugen på det alls. Men vi får väl se hur jag känner det i morgon då själva aktiviteten ska äga rum. Jag har ju en tendens att inte kunna bestämma mig :P

Nåväl, ska försöka leta reda på mina glasögon då jag har slut på linser. Blir lite begränsat vad man kan göra utan linserna eller glasögonen för att jag inte ska få huvuvärk så..:)
#1 - Monica

Tjo :) Jag har utmanat dig på min blogg.