aakiree

Julen och det stundande nya året
Jajjomän! Då var jag i bloggartagen igen. Har inte haft så mycket att skriva om så då hoppar jag över onödiga blogginlägg. Har ju bloggen för min egen skull. En dagbok på nätet som jag kan titta tillbaka i och komma ihåg roliga saker :)

Så, då tänkte jag berätta lite om julafton:

Hade köpt alla julklappar innan julafton, utom till Björn. Dock fick han inte någon julklapp alls i handen i år, utan jag kommer att beställa efter en mchjälm som han har önskat sig istället. (Måste bara hitta något ställe att beställa ifrån!)
Åkte hem till morsfars vid 11-tiden och då åkte vi till EFS för att se på julspelet. Gulligt och roligt var det att se och Jesusbarnet spelades av en riktig bäbis, Albert.

Sedan blev det att börja med julmaten. Skala potatis, styla till prinskorvarna och tillverka ägghalvor. Mellan matstöket packade jag upp den obligatoriska julstrumpan som traditionsenligt alltid innehåller en dricka (ofta julmust) Godis och knäck samt en liten julgåva från Julbocken. Ofta är denna julgåva en tidning eller en bok. I år fick jag en photoshoptidning som var mycket spännande! :P Tack till julbocken!

Min syster E sprang omkring och tyckte att tomten skulle komma någongång och även fast jag tror att hon nog inte tror på tomten så låtsas hon iaf! Precis som man själv gjorde. Man spelade med  helt enkelt och det har ju fungerat varje år för att få in julkänslan.

Vid tretiden precis vid Kalle Anka hade vi all mat färdig och då började hela familjen bli  väldigt hungriga. Vi åt och åt och åt, men mest av allt åt jag utav laxen! Lax i gravad och rökt form. Oerhört gott! Framförallt med morsfars hemmagjorda gravlaxsås. Visst finns det mycket annat gott på julbordet som t ex mimosasallad, julskinka, gravelejs senap och köttbullar.. Men inget klår laxen. Kanske är det för att jag är allergisk mot lax? Eller så är det för att lax är så nyttigt ! Vem vet?

I år hade vi oerhört mycket julklappar och fick besök av en Tomte som ofta böt dialekt och svettades väldigt mycket. Bra tomteinsats i år måste jag säga... Får 5 pepparkakor av 5 möjliga! 
Hoppas alla blev nöjda över sina julklappar. En sak är då säker, jag är väldigt glad och tacksam över de julklappar jag fått! Tack så mycket!
Ska se om jag kan försöka rada upp vad jag faktiskt fick i julklapp!

En knivslip, Björn Axén volumizer (vet inte hur det stavas) av morsfars...
Tanksspel med elektriska chocker av min bror...
Halsband, julgransmagnet och pyamas av Emma.
Berts dagbok-filmer av Simon
En halsduk/schal av Gunila
Pengar av Farfar :P
Mjukisbyxor och en wacom bamboo a6 av Älsklingen

Sen fick hela familjen ett par paket från tomten också och det innehöll ett PS3. Så det ska vi ta och låna på fredag jag och Björn!
Blev en sen kväll och Björn dök upp vid 23-tiden..... En riktigt god jul blev det! Jättemysigt och trevligt var det!

Sen efter det, då har jag jobbat och jobbat och jobbat. En sak som är bra är att man får storhelgsOB. Dvs massor mer pengar i fickan. Det tackar man inte nej till även om det är sjukt tråkigt att jobba när alla ens bekanta är lediga. Men men... Man kan inte få allt här i världen! :P

Ikväll ska vi fira nyår med Elina och Tobbe, Elin och Frank, Hanna och Marcus och så kan det hända att det blir någon annan också. Tydligen så hade någon lämnat återbud på grund av sjukdom och det värsta är att jag gått och fått en äckelhosta över natten. Jag HATAR att vara förkyld. (Nog för att jag inte känner någon som älskar det) Men i vilket fall som helst så har jag kurerat mig nu med ipren och mycket vatten. Förhoppningsvis kan jag driva bort min förkylning med massor av vätska!

Avslutar med att önska mig själv och andra ett riktigt Gott Nytt År!

Sedan måste jag ju bara visa mina testbilder som jag gjorde i photoshop på ritplattan.... Och ja ja vet att de inte ser riktigt kloka ut, men övning ger ju färdighet! Right?! :P



Och här är Björns första teckning med ritplattan :P
#1 - kalotta

Gott nytt år! Ja, vi hade en mysig julhelg! Hoppas att vi får ses lite nu innan jobbet drar igång igen! Väldigt vackert ritat av både dig och Björn. Ser jättekul ut. Kram från mamma!

#2 - Anonym

Jag älskar strutsmänniskabilden, hur mycket kostar den? (studentrabatt tack!)

#3 - aakiree

Sälja gubbstrutsen? :P Han är ju min käraste ägodel! Sen är det ju viktigt att man tar hand om gubbstrutsen så att han inte blir vresig. Skulle du klara av det? :P

#4 - Sara

Ojdå.. det låter farligt men samtidigt väldigt intressant. Så han blir lätt vresig säger du? Hur brukar detta arta sig? Erika du vet väl att den bara finns på papper, inte på riktigt...eller? Om nu gubbstrutsen är din käraste ägodel är det väl bara att be Björn flytta ner till soffan och in med gubbstrusten på Björns sida av sängen! Kram från mig!!

#5 - aakiree

Näe, Björn är ingen ägodel. Jag har dock fått låna hans hand att bära en ring. Så på ett sätt så har ju iaf ringmärkt honom. Men du vet ju att Björnar egentligen är vilda djur, så man kan välj säga att jag har tämjt honom! :P Gubbstrustsen är den som får sova bakom lösenordsskyddad dator. För att han inte ska kunna rymma ut på Annelund och skrämma barn..:P