aakiree

Vill du ha en snigel på ögat?
Nej tack! Och jag hade dessutom inte tänkt att skriva om Tv-avgiften heller... Har fått en vagel i ögat så att jag ser faktiskt lite ut som den där puckelryggade killen som ringer i klockor uppe i en känd katedral någonstans i Frankrike, (kanske Paris) faktum är att jag ibland kan skymta en alldeles egen puckel på min egen rygg. Men det är bara när granskar mig själv i minsta detalj framför spegeln, och då är det inte bara ryggpucklar som jag tycks se, utan även en hel del utbuktnader, framför allt vid magregionen. Vissa människor kallar det fett. Jag kallar det för felplacerad bröstmassa. Ibland kallar jag även det för en helt vanlig lite mullig mage....
Nog pratat om min mage, över till något roligare.
Jag har precis fått färdigt både sovrummet och vardagsrummet som ja vill ha dom..: nåja, ännu är jag väl inte helt nöjd, men jag är på god väg. I sovrummet så fattas det egentligen bara en byrå som ska antikbetsas och lackas och sedan leveras till min fina lägenhet. Har varit och inhandlat nya gardiner samt fyra grönrandiga kuddar till dekoration. Det blev fint!
I vardagsrummet fattas det desto mer... en soffa till exempel. Jag har dock en soffa sedan tidigare, som är oerhört ful och grå och tyvärr väldigt omodern i skaityg med en hel del sprickor vid armstöden. Den har stått i mina föräldrars garage under tiden vi har flyttat så nu luktar den tyvärr mer som garage än som vardagsrum. Det känns lite som att häda, att stoppa in en ful soffa i ett nytapetserat vardagsrum. Men tyvärr så är leveranstiden på en soffa ett par veckor vart man än vänder sig. Så jag får helt enkelt leva med min äckliga soffa till den 29 November, då min soffa beräknas anlända.
Det är ju inte bara min soffa som som kommer den 29 november utan också en sideboard, lite mer kuddar, och en lampa. Sen så kommer det även att komma en trådbacksställning som jag ska ha i tvättstugan. Det kommer säker bli fint.... Men det är låååång tid till den 29 November, i alla fall i min värld.

Dags för mig att sova nu. Jag börjar jobba klockan 08.00 imorgon och nu är klockan redan halv två. Lyckost Björn som redan har gått i ide och redan sover sött.