aakiree

Ett konstant behov efter att pyssla! Galna kräksjukan och IKEA
Mina pysselnerver spritter likt en nyfångad fisk från Jävrebodarnas fiskecamping, men inte får jag utlopp för mina storslagna behov. Jag vill så gärna göra en massa roliga pyssliga saker. Saker som gör att min lilla bubbla blir otroligt  vacker att leva i och till denna bubbla kräver jag snygga tyger, möbler och lite färg och fantasi. Tyvärr så hänger inte kroppen riktigt med vad min hjärna tänker ut. Jag är fortfarande magsjuk och jag förundrades idag över hur mjölkpaketet kunde väga så pass mycket fastän Björn hade druckit två glas ur förpackningen redan! Dessutom, hade jag haft ork att pyssla/göra om hemma så hade jag förstås befunnit mig på jobbet. Jag kan ärligt erkänna att jag faktiskt längtar till jobbet, bara för att få träffa mina polers och  annat löst folk och därmed skaffa lite socialpoäng så att jag inte blir skogstokig och börjar klättra på väggarna.

Jag har väl ioförsig pysslat lite idag. Jag har suttit mycket framför min käraste ägodel; den bärbara datorn!
Jag tillverkade då en brevlådeskylt i typsnitt halvugglig och skrev därefter ut denna på klisterpapper. Sedan tog jag med möda på mig alla ytterkläder och gick med tunga, ganska stapplande steg ut till brevlådan. Väl ute vid brevlådan var jag tvungen att VILA mig, herregud jag är förundrad var en sjukdom kan göra med ens kropp! Klistrade dock upp mitt nya klistermärke på lådan och stillade en liiiiten liiiten del av mitt stora pysselbehov. Vad det står på klisterlappen? ... Kom och hälsa på vettja! Så får du se själv! haha

Idag har dessutom mina nya möbler kommit. Emmeli har fått sin nyckel till sin lägenhet och jag har fått stränga order från Björn att på inga villkor öppna något av Ikeapaketen.
Björn är i skrivande stund på väg med våran fula gamla skaisoffa till Emmeli som ska ha den som "övergångssoffa".  När Björn sedan kommer tillbaka ska han montera ihop soffan, så jag får gott vänta.
Problemet är ju då, att jag ÄLSKAR att montera ihop möbler. Det är bland det roligaste jag vet, så jag kom på att jag iaf skulle öppna en del av paketen. Jag öppnade ett av paketen, plockade ut två delar och insåg att nu kommer jag inte längre. Jag orkar inte mer. Så då bestämde jag mig för att gå till min kära dator och beklaga mig lite över allt....

Nu har jag gjort det, så nu tänkte jag kanske sova en stund....

Puss å kram till er som vill ha "galna kräksjukan"! haha