aakiree

Life on mars!
Ah, mitt liv på mars består av allergier! Jag är så allergisk och de som känner mig vet hur jag kan se ut när jag t ex varit ute i skogarnas land för att grilla t ex korv eller helt rätt och slätt använt mig av ett tält som bostad! Mitt vänstra öga sväller ofta upp till oigenkännlighet och det är inte många som kan se igenom den tjocka väggen av svullen hud för att ens skymta ett öga, allra minst jag som ska se ut från insidan. Jag blir torr och fnasig och äcklig och det KLIAR överallt! Jag blir totalt galen! Det absolut värsta med att jag är allergisk är att jag blir så fruktansvärt dåsig och trött. Jag har faktiskt en helt egen teori om varför jag blir så trött, eller jag har faktiskt två:
 

Teori nr 1:
Mitt överaktiva immunförsvar får så mycket att göra, att det "slår ut" kroppens andra funktioner som halvt. Te x tappar jag orken att vara vaken, lyfta saker osv Det kanske låter lite konstigt, men eftersom att jag blir så fruktansvärt trött varje gång jag är jätteallergisk så verkar det väl rätt så rimligt?

Teori nr 2:
Kroppen reparerar sig bäst när den sover, så därför beordrar immunförsvaren kroppen att sova!

När jag sitter här och skriver så inser jag att jag har en tredje men också fjärde teori!

Teori nr 3:
Kroppen får inte tillräckligt mycket djupsömn för att jag är vaken så oregelbunda tider när jag är allergisk. Det jag menar är alltså att jag sover mycket dåligt när det kliar hela tiden och jag måste springa och ta mediciner stup i kvarten! Därför kompenserar kroppen under dagen med att släcka ut mina vakenfunktioner och sätta mig på standbyläge.

Teori nr 4:
Jag äter inte några direkt starka mediciner, men det kanske skulle vara värt att kolla upp om någon av biverkningarna på nån medicinburk kanske möjligtvis kunde vara trötthet?


Näe dags att ta tag i mig själv och kanske läsa igenom lite bruksanvisningar till pillrena som en annan pensionär, men vad vore livet utan utmaningar och överraskningar? Och "kom-i-håg" att man måste ha tråkigt i bland för att uppskatta det roliga!
Jag och Elajna mongar oss!